+48 46 813 26 00

#BEZPIECZNA OSSA

  1. #BEZPIECZNA OSSA

Zasady bezpieczeństwa związane z prewencją przed COVID-19

Otaczający Nas Świat zmienił się z dnia na dzień.

Najlepszą receptą na chwile wytchnienia od pracy, stresu, natłoku informacji oraz codzienności w czasach kwarantanny jest wyjazd do hotelu z dala od miejskiego zgiełku, w okolice lasów, sadów i łąk gdzie naszym sprzymierzeńcem jest przyroda i przestrzeń.

Zależy nam na bezpieczeństwie i komforcie Państwa wypoczynku, dlatego wychodząc naprzeciw zmieniającej się rzeczywistości w trakcie epidemii COVID-19, opracowaliśmy i zastosowaliśmy szereg działań, zgodnych z wytycznymi i rozporządzeniami Ministerstwa Rozwoju, GIS.

 

Wprowadzone zasady bezpieczeństwa związane z prewencją przed COVID-19
Zgodność z rozporządzeniem i zaleceniami Ministerstwa Rozwoju, GIS

 

Do 17.01.2021 ograniczone jest prowadzenie działalności hotelarskiej. Hotele dostępne tylko m.in. dla:

  • służb mundurowych,
  • medyków,
  • dla pacjentów i ich opiekunów, w celu uzyskania świadczenia opieki zdrowotnej w podmiocie wykonującym działalność leczniczą,
  • dla zawodników, trenerów i członków sztabu szkoleniowego, korzystających z tych usług w czasie zgrupowań lub współzawodnictwa sportowego,
  • członków załogi samolotu,
  • kierowców wykonujących transport drogowy,
  • członków obsady pociągu,
  • dla zdających oraz innych osób uczestniczących w organizowaniu i przeprowadzaniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie lub egzaminu zawodowego,
  • dla pełnomocników procesowych, obrońców i pełnomocników stron, stron postępowania karnego, cywilnego i sądowoadministracyjnego, ich przedstawicieli ustawowych, świadków, biegłych oraz tłumaczy sądowych, w dniu posiedzenia sądu lub przeglądania akt sprawy oraz w dniu poprzedzającym,
  • dla członków misji dyplomatycznych, urzędów konsularnych i przedstawicieli organizacji międzynarodowych oraz członków ich rodzin, a także innych osób będących posiadaczami paszportu dyplomatycznego w związku z wykonywaniem przez nich oficjalnych funkcji.

Wyjątkiem są również hotele pracownicze.

 

Powierzchnie ogólnodostępne:

1.Maseczki - Zasłanianie ust i nosa w miejscach publicznych jest obowiązkowe w całym kraju. Goście Hotelu w niektórych przestrzeniach zamkniętych takich jak pomieszczenia wspólne (korytarze, restauracje) zobowiązani są przemieszczać się w maseczkach.

2.Środki dezynfekujące ogólnodostępne – dozowniki z  płynem do dezynfekcji rąk dla Gości Hotelu, dostępne przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet,

3.Maseczki ochronne – przy zakwaterowaniu, na życzenie Gościa wręczymy jednorazowe maseczki, istnieje również możliwość zakupu dodatkowych maseczek w recepcji.

4. Instrukcje – w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych umieszczone zostały instrukcje dotyczące mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a  przy dozownikach z płynem do dezynfekcji znajdują się instrukcje odnośnie prawidłowej dezynfekcji rąk.  

5. Dezynfekcja powierzchni wspólnych – nie rzadziej niż co godzinę, odbywa się dezynfekcja powierzchni dotykowych, poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów, a także pomieszczeń ogólnych: toalet, wind, telefonów, klawiatury komputerów, oraz innych, często dotykanych powierzchni  Pozostałe punkty hotelowe, prowadzą dezynfekcję i środki ostrożności zgodnie z aktualnymi wytycznymi GIS.

6. Wietrzenie pomieszczeń - systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń, powierzchni wspólnych, w wyznaczonych zakresach czasowych.

 

Recepcja:

1. Informacje o bezpiecznym pobycie – informujemy  w momencie zakwaterowania o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych przez Hotel w związku z wirusem COVID-19,

2. Ograniczenie ilości osób – aby zapewnić maksymalne względy bezpieczeństwa podczas jakichkolwiek czynności wykonywanych w recepcji, przy ladzie może przebywać jedna osoba na stanowisko,

3. Prosimy o podanie pełnych danych kontaktowych w karcie meldunkowej, które mogą zostać przekazane do Sanepidu w przypadku wykrycia zakażenia wirusem,

4. Zachowanie bezpiecznej odległości - Goście oczekujący na obsługę, muszą zachować bezpieczną odległość - minimum 1,5 metra od siebie,

5. Dezynfekcja – poddajemy systematycznej dezynfekcji: drzwi, klamki, powierzchnię lady recepcyjnej, wózki portierskie, poręcze, terminale, karty pokojowe, kanapy, fotele,

6. Maseczki  ­– podczas meldowania na życzenie Gościa, wręczane będą jednorazowo maseczki. Informujemy, że maseczka powinna być zakładana przy przemieszczaniu się po Hotelu, obowiązuje dystans społeczny 1.5 metra od siebie,

7. Przedmioty – Przed poproszeniem kolejnej osoby pracownik Recepcji dezynfekuje część lady, z którą Gość miał styczność. Robi to również ze wszystkimi innymi rzeczami w okolicach przebywania Gościa,

8. Kontakty alarmowe dostępne w recepcji: do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.

 

Pokoje:

1. Sprzątanie – ograniczamy procedurą rutynowego sprzątania pokoi, które odbywa się jedynie na życzenie Gościa. Zamówienie usługi sprzątania można zgłosić telefonicznie kontaktując się z recepcją lub wywieszając zawieszkę na klamkę „proszę posprzątać pokój”. Podczas sprzątania w pokoju może przebywać tylko Osoba z Personelu Hotelu.

2. Dezynfekcja - wszystkich powierzchni dotykowych, sprzętu i łazienki oraz gruntowne wywietrzenie pomieszczenia,

3. Istnieje możliwość korzystania z suszarek nadmuchowych oraz suszarek do włosów w łazienkach pokojowych, natomiast tylko wtedy, gdy zameldowani goście są z tego samego środowiska.

4. Łazienka pokojowa zostanie gruntownie sprzątnięta i zdezynfekowana po wymeldowaniu gości ze szczególnym uwzględnieniem najbliższego otoczenia suszarki nadmuchowej tj. umywalka wraz z armaturą, podłoga, jak również bliskie powierzchnie, w tym również sama suszarka.

4. Personel sprzątający – jest przeszkolony i wyposażony w bezpieczną odzież ochronną,

5. Pościel i ręczniki prane są w temp. min 60 ºC z dodatkiem detergentu. Prane jest dostarczane w reżimie sanitarnym.

6.  Informacja w TV hotelowej w pokoju - o zachowaniu zaleceń bezpieczeństwa w okresie zagrożenia COVID-19

 

Gastronomia:

1.  Restauracje i bary hotelowe - dozwolone jest prowadzenie restauracji w hotelach, ale tylko dla gości hotelowych nocujących co najmniej jedną dobę hotelową. Podawanie posiłków odbywa się wyłącznie do pokoju i w reżimie sanitarnym.

2. Obowiązują również wszystkie wytyczne sanitarne - m.in. dezynfekcja rąk, utrzymanie 1,5 - metrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce, poprzez zastosowanie widocznych wskazówek,

3. Obsługa gastronomiczna – przestrzega zasad bezpieczeństwa i wytycznych GIS.

                 

Baseny

Do dnia 17.01.2021 zawieszona jest działalność basenów, aquaparków, siłowni, klubów i centrów fitness.

1. Baseny
– prowadzimy regularną dezynfekcję powierzchni wspólnych takich jak klamki, drzwi, uchwyty szafek, półki, ławki, włączniki światła, kurki baterii, poręcze, powierzchnie sanitarne i wokół basenów,

2. Jacuzzi - zaleca się korzystanie pojedynczo lub w kilka osób pozostających we wspólnie zamieszkujących,

3. Kontrolowana liczba Osób korzystających ze strefy Wellness - liczba osób jednoczasowo korzystających z obiektu według zaleceń kadry strefy Wellness

4. Zachowanie niezbędnego dystansu 1,5  - metrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce oraz w otoczeniu basenu tj.: szatni, przebieralni, toalet, natrysków, brodzika.

5. Obowiązkowa dezynfekcja rąk -  przez użytkowników przy wejściu na teren obiektu,

6. Dostępne środki do dezynfekcji rąk – przy wejściu do strefy Wellness, w przebieralni, przy umywalce w toalecie oraz w pomieszczeniu z natryskami,

7. Maseczki  ­– Obowiązkowe noszenie osłon ust i nosa przez użytkowników z wyłączeniem kąpieli i pływania w basenie – osłona ust i nosa powinna być zdjęta i pozostawiona wraz z ubraniem w przebieralni, z której należy bezpośrednio udać się pod natrysk i poprzez brodzik przejść do basenu. Ubierając się po kąpieli należy ponownie założyć osłonę ust i nosa w pomieszczeniu przebieralni

 

Sala Fitness

Do dnia 17.01.2021 zawieszona jest działalność basenów, aquaparków, siłowni, klubów i centrów fitness.

1. Korzystanie z Sali Fitness
- jest dopuszczalne pod warunkiem realizowania klientów obowiązku zakrywania ust i nosa

2. Kontrolowana liczba Osób korzystających - niewięcej niż 1 osoba na 10 m2 powierzchni dostępnej dla klientów, przy zachowaniu odległości 1,5 m, z wyłączeniem obsługi

3. Obowiązkowa dezynfekcja rąk -  przez użytkowników przy wejściu na teren sali,

4. Prowadzimy regularną dezynfekcję powierzchni wspólnych takich jak klamki, drzwi, uchwyty, włączniki światła, poręcze, sprzęt do ćwiczeń

5. Regularnie wietrzymy wszystkie sale,

 

SPA: zabiegi kosmetyczne

1. Osoby korzystające z usług –w SPA mogą przebywać tylko obsługiwani Goście, a w przypadku gdy Gość wymaga opieki, także jest dozwolony jego opiekun,

2. Umawianie zabiegów - wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych. Dla bezpieczeństwa poczekalnie są wyłączone z użytku,

3. Podczas zabiegu: osoba wykonująca zabieg zawsze nosi maseczkę. Gość, zobowiązany jest do noszenia maseczki (jeśli zabieg na to pozwala),

4. Zapewniamy środki do dezynfekcji w obszarze recepcji SPA, gabinecie,

5. Dezynfekcja powierzchni – dezynfekujemy wszystkie powierzchnie dotykowe danego stanowiska i ogólnoużytkowe,

6. Dbamy o bezpieczeństwo – w zależności od zabiegu informujemy o procedurach dotyczących bezpieczeństwa i przygotowujemy do procedury zabiegu,

 

 

SPA: masaże, zabiegi, rekreacja

1. Przestrzegamy -  zasad wietrzenia, czyszczenia i dezynfekcji pomieszczeń,

2. Wywiad przed zabiegiem - przeprowadzamy wywiad telefoniczny którego celem jest ustalenie ewentualnych przeciwskazań przed wykonaniem danego zabiegu,

3.Przed skorzystaniem z usługi -  Gość zobowiązany jest do stosowania się zaleceń Personelu i zastosowania odpowiedniej dezynfekcji przed zabiegiem,

4. Pracownicy SPA obsługują Gości w przyłbicach i rękawiczkach,

5. Gabinety, szatnie, prysznice w strefie SPA są dezynfekowane po każdym Gościu,

6. Jednorazowy sprzęt ochronny -  jest wymieniany po każdym zabiegu

7. Po wykonaniu usługi następuje dezynfekcja stanowiska (wszystkich przedmiotów z którymi pacjent miał kontakt w trakcie zabiegu – w tym leżanka, przybory, elementy urządzeń zabiegowych).

8. Od zakończenia dezynfekcji musi minąć rekomendowany przez producenta preparatu dezynfekcyjnego czas, zanim następna Osoba,  zostanie obsłużona na tym samym stanowisku.

 

 

Konferencje, szkolenia, wydarzenia kulturalne

Do dnia 17.01.2021 targi, wystawy, kongresy i konferencje mogą odbywać się wyłącznie on-line.

1. Pojemności sal konferencyjnych i pomieszczeń ogólnodostępnych – 57 przestrzeni, przystosowanych do przyjmowania Gości zgodnie z zasadami bezpieczeństwa,

2. Informacja – o szczegółach korzystania z sal konferencyjnych i przestrzeni wspólnych, informuje Organizatora dedykowany Opiekun z hotelowego działu sprzedaży,

3. Maseczki – uczestnicy konferencji, szkolenia, zgromadzenia, obowiązani są do zachowania odległości co najmniej 1.5 m między sobą oraz do zakrywania ust i nosa, zgodnie z przepisami,

4. Regularnie wietrzymy wszystkie sale konferencyjne,

5.  Środki do dezynfekcji - przed salami umieszczone są środki do dezynfekcji rąk,

6. Środki prewencyjne – po spotkaniu sale są wietrzone oraz powierzchnie dotykowe, są dezynfekowane.

 

Przyjęcia okolicznościowe, wydarzenia z życia prywatnego

Do dnia 17.01.2021 obowiązuje zakaz organizacji imprez okolicznościowych.

1. Wydarzenia z życia prywatnego, mogą odbywać się w lokalu lub budynku wskazanym jako adres miejsca zamieszkania lub pobytu osoby, która organizuje imprezę lub spotkanie. Takie spotkanie może się odbyć w pokoju hotelowym, czy innym miejscu w budynku hotelowym, wówczas obowiązuje limit 20 osób. Gdyby natomiast goście chcieli skorzystać z posiłków, muszą przebywać w Hotelu przynajmniej jedną dobę hotelową.

2. Obowiązkowa dezynfekcja rąk – przez uczestników uroczystości,

3. Zapewniamy - Pracownikom, Gościom oraz innym osobom z zewnątrz środki do dezynfekcji,

4. Umieszczona w różnych częściach obiektu – informacja o zachowaniu bezpiecznej odległości od rozmówcy (minimum  1,5 metra),

5. Zalecane - częste mycie rąk,

6. Szatnia - odzież wierzchnia poszczególnych gości wieszana co drugi wieszak,

7. Ustawienie stołów - przy jednym stole może przebywać rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. W innym przypadku, w  celu zwiększenia bezpieczeństwa i dystansu między gośćmi stosujemy zasadę, że przy jednym stole zmniejszamy ustawienie o 20% względem standardowego usadzenia;  zalecane jest usadzanie gości po obu stronach,

8. Organizacja kilku wydarzeń w jednym czasie w tym samym obiekcie jest możliwa, ale grupy nie stykają się ze sobą,

 

Pracownicy:

  • Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo. Bardzo poważnie podchodzimy do standardów czystości i higieny. Podejmujemy kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa Gościom i naszym Pracownikom. Spełniamy najnowsze wytyczne Ministerstwa Zdrowia oraz rekomendacje GIS,
  • Pracownicy zostali odpowiednio przeszkoleni z  procedur i prewencji przed rozprzestrzenianiem się COVID-19,
  • Do dezynfekcji stacji roboczych  regularnie używamy atestowanych preparatów biobójczych,
  • Wszyscy Pracownicy, mający kontakt z żywnością, przestrzegają zasad: BHP, HACCP, dobrych praktyk higienicznych i produkcyjnych, każdy z nich korzysta z odzieży ochronnej takiej jak jednorazowy fartuch, zmienne obuwie, czepki, rękawiczki, maseczki oraz gogle,
  • Przed przystąpieniem Pracowników do pracy, każdy poddawany jest codziennemu wywiadowi o swoim stanie zdrowia oraz mierzeniu temperatury rejestrując jej zapis. Obowiązkowa jest dezynfekcja rąk, odzież ochronna oraz dezynfekcja obuwia. Pracę mogą rozpocząć tylko osoby, które przeszły wewnętrzną kontrolę bezpieczeństwa.
  • W trakcie godzin pracy wszyscy Pracownicy podlegają ponownej kontroli pomiaru temperatury,
  • Dla bezpieczeństwa i higieny pracy Pracowników wymagane są cykliczne dezynfekcje stanowisk pracy oraz codzienne co najmniej 2 godzinne wietrzenie pomieszczeń,
  •  Przestrzegamy zasad utrzymania odległości pomiędzy Pracownikami (1,5 m) tym samym zwiększając ilość stanowisk służących do wykonywania pracy,
  • Jeśli to możliwe polecenia przełożonych odbywają się drogą telefoniczną i e-mailową, w celu ograniczenia bezpośredniego kontaktu,

 

Goście:

Serdecznie zachęcamy Państwa do dbania o bezpieczeństwo własne oraz innych poprzez:

  • Regularne mycie rąk zgodnie z instrukcją dostępną w każdej hotelowej toalecie,
  • Korzystanie z płynów do dezynfekcji rąk oraz rękawiczek dostępnych we wskazanych częściach wspólnych hotelu,
  • Utrzymanie wymaganej odległości 1,5m w kontaktach z Pracownikami lub innymi Gośćmi hotelu,
  • Zapoznanie się i przestrzeganie obowiązujących w naszym hotelu procedur bezpieczeństwa, dostępnych na standach informacyjnych,
  • Zgłaszanie przy użyciu telefonu pokojowego złego samopoczucia oraz innych objawów mogących świadczyć o zakażeniu COVID-19 oraz postępowanie zgodnie z instrukcją bezpieczeństwa Personelu Hotelu,
  • Przed wyjściem z pokoju hotelowego prosimy pamiętać o założeniu maseczki ochronnej,
  • Izolatorium – posiadamy wyodrębniony bezpieczny pokój, w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.

 

Bezpieczna lokalizacja:

  • Pracujemy w miejscu odległym od aglomeracji, co znacząco wpływa na zminimalizowanie ryzyka zarażenia,
  • Nasz Hotel zlokalizowany jest w otulinie Puszczy Pilickiej z daleka od miejsc publicznych w okolicach lasów, sadów i łąk,
  • Hotel położony jest na terenie posiadłości o powierzchni 23 hektarów, gdzie każdy znajdzie dla siebie odrobine prywatności. Mamy wiele możliwości bezpiecznego i aktywnego spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu.

 

Bezpieczne miejsce:

  • Duża przestrzeń na zewnątrz i wewnątrz hotelu pozwala na zachowanie zalecanej odległości, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających w hotelu,
  • Dysponujemy dwoma punktami recepcyjnymi, co umożliwia  zachowanie bezpiecznej odległości i zmniejsza ryzyko powstawania tłoku podczas check-in / check-out,
  • Kilkanaście wejść / wyjść, minimalizuje ryzyko bezpośredniego kontaktu z innymi Gośćmi,
  • Powierzchnia wystawiennicza w hotelu wynosi 3500 mkw.,
  • Kilka wind dostępnych dla Gości daje możliwość swobodnego przemieszczania się między piętrami przez maksymalnie 2 osoby.

 

Zmień termin – nie odwołuj!

Jeżeli nasi Goście chcieliby mimo to z przyjazdu aktualnie zrezygnować, rekomendujemy przełożenie terminu lub wystawienie vouchera do zrealizowania w naszym hotelu.

 

Pobierz naszą prezentację odnośnie wprowadzonych zasad bezpieczeństwa

 

REGULAMIN HOTELU

eu-flag
Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij